Ve středu 30. dubna proběhla na celém druhém stupni základní školy projektová výuka s názvem Naše město. Žáci z těchto tříd navštívili důležitá místa města Třemošnice, následně o nich zpracovávali výukové karty, kde si vše důležité připomněli.
Žáci šesté třídy nejprve navštívili knihovnu, informační centrum a galerii. V knihovně jsme se třeba dozvěděli, že zde kdysi nebyla knihovna, ale škola. Po krátké přednášce paní knihovnice a povídání v galerii jsme se odebrali na městský úřad, kde na nás čekal pan starosta. Výhodou bylo, že jsme se mohli zeptat na cokoliv, co nás zajímá. Jak na městském úřadě, tak i v informačním centru jsme si na závěr vzali pár informačních letáků, které nám ve škole pomohly při tvorbě plakátů.
Tereza Dvořáková, 6. B
Sedmáci se v tento den vypravili do domu s pečovatelskou službou. Zde jsme se dozvěděli, jak tato instituce funguje, kolik je zde bytových jednotek pro dědečky a babičky. Také nám vedoucí tohoto domu pověděla, jaké musí takový klient splňovat podmínky, aby tu mohl bydlet. Zajímavé bylo, jak pestrý je zde pro důchodce připraven denní program. Následně jsme se přesunuli do místního sportovního areálu, kde nám pověděla spoustu zajímavého paní Oswaldová. Prošli jsme si jednotlivá sportoviště, obdivovali jsme místnost plnou nejrůznějších trofejí a ocenění třemošnických sportovců či sportovních klubů. Na závěr jsme si v místní posilovně otestovali naše svaly.
Jan Pádivý, 7. roč.
Žáci osmé třídy se v tento den podívali do areálu společnosti DAKO-CZ, která je proslulá výrobou brzdových systémů pro kolejové dopravní prostředky. Nejprve jsme byli poučeni o dodržení bezpečnostních nařízení. Museli jsme se tu pohybovat v ochranné vestě a brýlích. Poté jsme se vydali s doprovodem do běžného provozu. Po skončení prohlídky jsme dostali malou pozornost na památku a vydali se směr Kovolis Hedvikov a.s. To je slévárna tlakového lití. Tady jsme si také pro bezpečnost oblékli reflexní vestu. Ve skupinkách jsme si s výkladem provádějícího zaměstnance prošli areál a výrobní haly. Překvapilo nás, že je skutečně málo aut, která neobsahují žádný díl zde vyrobený. Na závěr jsme poděkovali za cenné informace a před odchodem jsme si na památku udělali společnou fotografii.
Petra Vašíčková, 8. A
Deváťáci se vydali na místní Berlovu vápenku. Při příchodu k vápence nás uvítala paní průvodkyně, která nám kladla otázky týkající se již zmiňované vápenky. Po celou dobu prohlídky nám paní Alvarezová lámala hlavu zapeklitými dotazy, abychom museli přemýšlet, což nás bavilo. Byla na nás dobře připravená. Uvnitř vápenky na nás čekaly různé předměty či nářadí z let minulých, rudy, vytěžené suroviny a jiné. Pak jsme se vydali zpět do školy. Po příchodu jsme měli za úkol vytvořit mapu našeho města Třemošnice. Každý z nás měl na mapě jistý podíl a mezi žáky panovala týmová práce. Mapu jsme bohužel během dne nestihli dokončit, a proto jsme pokračovali v hodinách výtvarné výchovy.
David Chamrád, 9. B