Poznávací zájezd do Velké Británie

Ve dnech od 1. do 6. 10. se žáci devátých tříd ZŠ Třemošnice a ZŠ Seč zúčastnili poznávacího zájezdu do Velké Británie.

Naše putování započalo 1. 10. v 13:00 hodin, kdy jsme vyjížděli z Třemošnice. Cesta byla velmi dlouhá. Autobus nás vezl z Česka přes Německo, Belgii a Francii.

Dne 2. 10. jsme ve 4 hodiny ráno nastoupili na trajekt, který nás dopravil přes kanál La-Manche do Velké Británie. Po příjezdu na parkoviště v Londýně jsme navštívili Millennium Dome (O2 arény), jeli lanovkou přes Temži, viděli Tower of London s korunovačními klenoty a Tower Bridge. V 17:00 hodin jsme autobusem dorazili na místo setkání, kde si nás vyzvedli zástupci hostitelských rodin. Někdo bydlel 5 minut daleko, někdo se jel ubytovat 45 minut. V rodinách jsme šli po večeři spát, mnozí velmi unavení.

Další den 3. 10. jsme navštívili pobřežní město Brighton, které leží přibližně 2 hodiny cesty autobusem od Londýna. Hlavní zdejší atrakcí je vyhlídková věž British Airways I360, zábavní molo a mořské akvárium. Odpoledne jsme ještě stihli zavítat ke královskému paláci.

Následující den 4. 10. jsme strávili v ateliérech Harryho Pottera, kde jsme mohli vidět originální kulisy a obleky z filmu.

Dne 5. 10. jsme se rozloučili s rodinami a pokračovali prohlídkou dalších památek Londýna. Plavili jsme se lodí po Temži, svezli se v London Eye a navštívili londýnské hororové podzemí. V odpoledních hodinách jsme nasedli do autobusu a vraceli se zpět domů.

Celý poznávací zájezd jsme absolvovali pěšky nebo metrem, byl dosti náročný, avšak jednoznačně stálo za to zhlédnout tato zajímavá místa a dozvědět se tolik poutavých informací o nich. Velký dík za zorganizování celé akce patří paní učitelce Chaloupkové, Skupové i Kučerové.

Novák P., 9. A

Další příspěvky

Ze života školy

Štafetový pohár

Ve středu 17.4.2024 se žáci naší školy zúčastnili okresního kola Štafetového poháru 2024. V nepříliš přívětivém počasí (zima 3 – 6 stupňů C) se na atletickém stadionu v Chrudimi sešlo

Celý článek »
Ze života školy

Planetárium

Ve čtvrtek 11. 4. žáci obou pátých tříd navštívili planetárium v Hradci Králové. První část jsme strávili v promítací místnosti, kde jsme nejprve měli možnost pozorovat noční nebe a na